سبزی خشک خانگی یکی از روش‌های سنتی حفظ مواد غذایی است که به دلیل داشتن طعم و بوی خاص خود، همچنان در بسیاری از خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبزی خشک خانگی، به صورت خشک شده از انواع سبزیجات مختلف مانند تره، شوید، گشنیز، ریحان، شنبلیله، بابونه، نعناع، پونه، خارشتر و ... تهیه می‌شود.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت سبزی خشک خانگی | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


سبزی خشک خانگی یکی از روش‌های سنتی حفظ مواد غذایی است که به دلیل داشتن طعم و بوی خاص خود، همچنان در بسیاری از خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبزی خشک خانگی، به صورت خشک شده از انواع سبزیجات مختلف مانند تره، شوید، گشنیز، ریحان، شنبلیله، بابونه، نعناع، پونه، خارشتر و ... تهیه می‌شود.

قیمت سبزی خشک خانگی | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



روش تهيه سبزي خشك خانگي به شكل زير است:

  1. سبزيجات مورد نظر را شسته و خشك كنيد.
  2. سپس سبزيجات را در يك سيني مسطح قرار داده و در محيط خشك و خنكي به مدت چند روز به آرامي خشك كنيد.
  3. بعد از خشك شدن كامل سبزيجات، آنها را به شكل خرد شده در ظروفي قرار دهيد و در محيط خشك و خنك نگه داريد.

سبزي خشك خانگي مي‌تواند به عنوان يك افزودني در غذاهاي مختلف مانند خورش‌ها، سوپ‌ها، سالاد‌ها و ... استفاده شود. همچنين، اين سبزي خشك خانگي از نظر مقدار و مواد مغذي مانند ويتامين‌ها، مواد معدني و ... همچنين مانند سبزيجات تازه به دليل داشتن پتانسيل بالايي براي حفظ مواد مغذي، براي سلامتي بسيار مفيد است.

قيمت سبزي خشك خانگي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت شويد خشك فله-يك كيلو سبزي تازه چقدر سبزي خشك ميدهد-قيمت سبزيجات خشك فله-قيمت شويد خشك كيلويي خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت سبزي خشك خانگي را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت سبزي خشك خانگي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت سبزي خشك خانگي در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت شويد خشك فله-يك كيلو سبزي تازه چقدر سبزي خشك ميدهد-قيمت سبزيجات خشك فله-قيمت شويد خشك كيلويي با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت سبزي خشك خانگي را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت سبزي خشك خانگي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت سبزي خشك خانگي و قيمت شويد خشك فله-يك كيلو سبزي تازه چقدر سبزي خشك ميدهد-قيمت سبزيجات خشك فله-قيمت شويد خشك كيلويي كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

قيمت سبزي خشك خانگي | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

در اين متن قصد داريم درباره ي انواع سبزي خشك و كاربردهاي آن صحبت كنيم، اميدواريم بتونيم اطلاعاتي هرچند كوتاه در مورد خواص انواع سبزي هاي خشك بهتون بدين تا شما بتونين بر اساس نياز و خواص مطرح شده نهايت استفاده رو از سبزيجات مختلف ببرين، با ما باشين:
همه ي ما روزانه از سبزيجات به شيوه هاي مختلف استفاده مي كنيم، چه به صورت تازه و چه به صورت خشك، اين سبزيجات خواص منحصربفرد خودشون رو دارن. سبزي خشك مجموعه اي از سبزي هاي خوراكي و خوش عطريه كه براي تهيه ي غذاهاي مختلف استفاده مي شه و به نوعي موجب خوشمزه تر شدن غذاها مي شه.
سبزيجاتي كه قابليت خشك شدن دارن و به نوعي براي خشك كردن مناسبن، در برخي از فصل ها به صورت فراوان در دسترس هستن، مردم اين سبزي ها رو با روشهاي مختلف خونگي و صنعتي خشك كرده و در تهيه ي غذاها و گاهي نوشيدني هاي مختلف استفاده مي كنن. به صورت كلي سبزيجات چه تازه و چه خشك شده داراي مزاياي بيشماري هستن.
انواع سبزيجات خشك، خواص و موارد مصرف آنها
در زير نمونه هايي از سبزيجاتي كه قابليت خشك شدن رو دارن و در تهيه ي انواع غذا و خوراك به كار مي رن و همراه با توضيحات كوتاهي از اونا براتون آورديم:
مرزنجوش خشك
مرزنجوش گياهي بسيار خوشبو و از خونواده ي اورگانو محسوب مي شه، اين سبزي تا طول ۷۰ سانتي‌متر رشد مي‌كنه. برگ‌هاي گياه بيضي شكل بوده و براي تهيه ي غذا در آشپزي و همچنين پزشكي سنتي به كار مي ره. معمولاً گياه تازه مرزنجوش كمتر در دسترس قرار مي گيره و مردم براي استفاده اون رو از عطاري‌ها و فروشگاه ها تهيه مي كنن.
موارد مصرف مزرنجوش خشك
سبزي مرزنجوش در كشور ما به عنوان طعم‌دهنده ي غذا (ادويه) مصرف مي شه، اما در آشپزي و تهيه ي غذاهاي ساير كشورها مانند ايتاليا همراه با گوجه‌فرنگي، انواع كلم و لوبيا سبز، سوپ، خوراك تخم‌مرغ و گوشت كاربرد فراواني داره. اضافه كردن اين سبزي به انواع سس سالاد طعم و مزه ي دلنشيني ايجاد مي كنه.
مرزنجوش خشك براي طعم دار كردن گوشت و تهيه دلمه يا مرغ و ماهي شكم‌ پُر گزينه بسيار مناسبيه. حتي مانند نعناع مي‌تونين اون رو به ماست و سالاد هم اضافه بكنين. استفاده از مرزنجوش در تهيه آش و سوپ هم مي‌تونه راهكار خوبي باشه.
شما مي تونين از مرزنجوش دمنوش يا چاي هم تهيه كنين، مصرف چند استكان دمنوش مرزنجوش در طول روز، داروي عالي براي رفع مشكلات و تقويت دستگاه گوارشي به حساب مياد. اين دمنوش سرشار از تركيبات آنتي اكسيدانيه كه مي تونن با خنثي كردن اثرات راديكال هاي آزاد در بدن، از بروز بسياري از بيماري ها جلوگيري كنند.
آويشن خشك
آويشن گياهي خيلي معطره كه گاهي تا ارتفاع ۴۵ سانتي‌متري رشد مي كنه و انواع گوناگوني داره، آويشن گونه و انواع مختلفي داره كه در كشور ما بيشتر نوع آويشن شيرازي اون طرفدار بسياري داره و نوع تازه ي اون در نقاط كمي از كشور در فصل هاي خاصي در دسترسه.
موارد مصرف آويشن خشك
اين سبزي محبوب داراي خواص دارويي زياده و غير از خواص دارويي اون به تازگي به عنوان يه عطر و طعم دهنده ي خوشبو در خيلي از رستوران‌ها، در كنار نمك و فلفل روي ميزها به چشم مي خوره. اين سبزي همچنين در پخت انواع غذاها و سس‌ها استفاده مي‌شه. همچنين براي تهيه پيتزا از آويشن استفاده مي كنند.
براي عطر و طعم بهتر مي تونين آويشن رو به خوراكي‌هايي مانند مرغ، ماهي، گوشت قرمز، سبزيجات (به خصوص لوبيا، بادمجان، هويج و كدوسبز)، پنير (به خصوص پنير بز)، پاستا، انواع سوپ‌ها، سس‌ها، دسرها و ترشيجات اضافه كنين.
آويشن رو مي تونين براي تهيه دمنوش و چاي هم استفاده بكنبن، دمنوش اين گياه داروي خوبي براي رفع عفونت هاي گلو و مجاري تنفسي، پاكسازي ريه، رفع درد گلو، رفع نفخ و …. است. در تهيه غذا هم به عنوان سبزي خشك و هم ادويه مي شه از اون استفاده كرد. بهترين روش استفاده ي آويشن در غذاها اينه كه سعي كنين اون رو در آخر پخت به خوراك خود اضافه كنيد تا عطر اون از بين نره.
پيازچه خشك
پيازچه گياهي پرطر فدار با رايحه ي ملايم پيازه كه هم ريشه و هم ساقه‌ ي اون مصارف زيادي داره؛ اين سبزي در خاك مرطوب، غني از املاح و تقريباً در هر نوع آب و هوايي قابليت كشت و رشد داره و انواع مختلف اين سبزي شكل، عطر و طعم متفاوتي دارن.
موارد مصرف پيازچه خشك
پيازچه در ايران پاي ثابت سفره و جزو مهمي از سبزي خوردن محسوب مي شه، اين سبزي در تركيب با پوره سيب‌زميني، تخم‌مرغ و انواع سالاد طعم دلچسبي به غذا مي‌ده، همچنين اين سبزي در تهيه ي بسياري از انواع غذاهاي دريايي كاربرد داره. معمولاً هنگام پخت غذاهاي گوشتي، ۳-۲ عدد پيازچه رو همراه هويج و جعفري به غذا اضافه مي كنن تا بوي زهم غذا از بين بره.
پيازچه رو مي شه به صورت خام همراه با سبزي خوردن مصرف كرد يا اين كه اون رو به صورت خام در كنار خوراك هاي مرغ و گوشت براي تزئين قرار داد و البته همراه با غذا هم خورد! همچنين، پيازچه هاي ريز و خرد شده رو مي تونين داخل انواع سالادها، سُس ها و سوپ ها ريخت و يا اين كه اون رو در غذاهايي مانند پيتزاها و ماكاروني ها استفاده كرد. با پيازچه نوعي املت هم درست مي كنند كه بسيار خوشمزه است.
ترخون خشك
ترخون يك سبزي خوش عطر و داراي برگ‌هاي باريك و تيره‌ رنگه، ارتفاع اين سبزي در مواردي تا يك متر مي‌رسه. در اوايل بهار ساقه ي تازه داره و در بقيه ي فصل ها داراي ساقه ي خشك و سفته كه قابل استفاده نيست. عطر گياه شبيه به باديانه و در فصل هاي سرد سرما در دسترس نيست. گياه ترخون طبيعت گرم و خشكي داره و نوع وحشي اون خيلي گرمتر و خشكتر از نوع كاشته شده ي اونه. ترخون خشك كننده ي رطوبتهاست و بادها و گازها و اخلاط لزج رو از بين مي بره.
موارد مصرف ترخون خشك
سبزي ترخون رو يكي از بهترين طعم‌دهنده‌ نام مي برن. در كشور ما در تهيه ي انواع ترشي، شوريجات و گاهي به عنوان سبزي خوردن مصرف مي‌شه. اما اين سبزي رو در تهيه و پخت انواع خوراك دريايي، مرغ، بوقلمون،‌ دل، قلوه، جگر و تخم‌مرغ هم استفاده مي كنن.
سبزي ترخون رو مي تونين هنگام پخت با تخم مرغ، غذاهاي دريايي، مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گوساله به خوبي جفت كنين. ظعم اين سبزي به جز ليمو با ساير طعم ها تركيب نمي شه، به همين دليل به طور معمول ماده اي مناسب براي تهيه ي ماريناد به حساب مياد.
اين سبزي رو هم به صورت دمنوش استفاده مي كنند، مقداري از ترخون رو به نسبتي كه فك مي كنين كناسبه در آب جوش ريخته و بذارين به مدت 5 تا 15 دقيق دم بكشه، اون رو صاف كرده و ميل كنين. دمنوش ترخون براي رفع بيخوابي، بهبود كيفيت خواب، تسكين استرس، بهبود سلامت مو، كنترل سطح فشار خون، جلوگيري از يبوست و بالا بردن اشتها مناسبه.
رزماري خشك
رزماري جزو گروه سبزيجات معطره و به نوعي از معطرترين سبزي‌هاست؛ متاسفانه اين سبزي در آشپزي ايراني كم كاربرده اما به تازگي داره جاي خودش رو باز مي‌كنه. اين سبزي، گياهي هميشه سبزه كه وقتي به رشد كامل مي رسه ارتفاع اون گاهي به يك و نيم متر مي‌رسه. اين سبزي داراي گل‌هاي آبي‌ رنگه و در هواي آفتابي و جاهاي دور از باد به خوبي رشد مي‌كنه.
موارد مصرف رزماري خشك
رزماري داراي رايحه ي قوي و عطر خوشي است كه همين رايحه باعث شده تا اون رو براي طعم دار كردن غذاها در كنار انواع خوراك مرغ و گوشت قرار بدن، همچنين از اون براي تهيه انواع سس استفاده مي كنن، مي تونين اين سبزي رو همراه با سيب‌زميني و كدو حلوايي هم سرو كرده و مصرف كنين.
به خاطر عطر خوشي كه داره، مي تونين از رزماري به عنوان ادويه در سوپ، خورش و حتي سيب زميني سرخ كرده استفاده كنيد. از اين گياه به صورت خرد شده يا خشك در تهيه سس گوجه فرنگي، املت و غذاهاي گياهي به ويژه سبزيجات بوداده استفاده مي كنند.
مثل بسياري از گياهان دارويي معطر شما مي تونين از تركيب رزماري با گياهان و ميوه هايي كه دوس دارين دمنوش تهيه كنين، دمنوش اين گياه باز و تميز كننده مجاري تنفسي، تسكين دهنده و رافع استرس و همچنين بهبود دهنده كيفيت خوابه.
زيره خشك
زيره جزو گياهان ۲ ساله ست كه تا ارتفاع حداكثر ۶۰ سانتي‌متر رشد مي كنه، بذر و تخم اين گياه عطر و طعمي شگفت‌انگيز داره، در هواي گرم و خشك به خوبي رشد مي كنه و بيشترين مورد مصرف اون در آشپزي به سبك هندي، عربي، تركي و ايراني خودش رو نشون مي ده.
موارد مصرف زيره خشك
ايرانيان معمولا زيره رو با زيره پلو مي شناسن، زيره در انواع سياه و سبزش كاربردهاي فراواني داره، زيره سياه معمولاً به همراه انواع كلم، سيب‌زميني و شلغم غذا رو خوش ‌عطر مي‌كنه و از نفخ و ورم معده هم جلوگيري مي‌كنه. اين گياه رو در تهيه انواع كيك، بيسكويت و پاي هم استفاده مي كنن، همچنين از زيره دمنوش هم درست مي كنند كه ميگن براي لاغري مفيده.
گشنيز خشك
گشنيز جزو زيبا‌ترين و پرمصرف‌ترين سبزي‌ها در كشور ماست. اين سبزي در فصل بهار و موقع رشد كامل، گل‌هايي به رنگ صورتي و سفيد مي‌ده و دانه ي اين سبزي در رده ي پركاربردترين ادويه‌ها در آشپزي و طب سنتي قرار داره.
موارد مصرف گشنيز خشك
سبزي گشنيز در آشپزي و پخت و پز كشورهاي مكزيك، هند و تايلندي مصرف فراواني داره. در كشور ما اين سبزي به صورت تازه و در سبزي خوردن استفاده مي شه. اين سبزي رو در داخل سبزي‌هاي تركيبي براي درست كردن انواع غذاها به كار مي برند. در ايران براي تهيه ي خورش‌ت هايي مانند خورشت قليه، قورمه‌سبزي و مرغ ترش از گشنيز استفاده مي كنند. اين گياه رو به عنوان دمنوش هم مصرف مي كنند.
ريحان خشك
ريحان جزو گياهان معطر و يك ساله ست كه ارتفاع اون حداكثر به ۶۰ سانتي ‌متر مي رسه. رايحه و طعم اين سبزي تركيب سبكي از فلفل و سيره. اين سبزي هم در سبزي خوردن استفاده مي شه و هم به عنوان طعم دهنده در برخي غذاها به كار مي ره.
موارد مصرف ريحان خشك
اگه ريحان رو براي عطر مخصوصش استفاده مي كنين بهتره كه از تازه ي اين سبزي استفاده كنين چون هنگام خشك شدن عطر اون تقريبا از بين مي ره. اين سبزي رو در انواع سالاد در تركيب با گوجه‌فرنگي، انواع سس پاستا، مرغ و در كنار هويج و كدو استفاده مي كنن.
شيرازي ها هنگام درست كردن كلم پلو براي طعم بهتر از ريحان استفاده مي كنند، اين سبزي رو همچنين براي تهيه كوكو سيب زميني، كوكو سبزي، كوفته، تهيه پيتزا، دلمه، قرمه سبزي و همچنين براي درست كردن خيار شور و انواع ترشي به كار مي برند.
شويد خشك
شويد يا شبت سبزي اي يك‌ساله با رشد خيلي سريعه. اين گياه داراي رايحه اي خوش و ارتفاعي در حدود ۹۰ سانتي‌متره، اين سبزي غير از اينكه عطر و طعم منحصر به فردي داره، خواص دارويي بي شماري هم داره.
موارد مصرف شويد خشك
مصرف شويد رو معمولاً حكماي طب سنتي براي مبتلايان چربي خون معرفي مي كنن، اين سبزي پاي ثابت باقالا‌پلو محسوب مي شه و معمولاً براي تهيه ي ترشي هم كاربرد داره. شويد خام گزينه ي مناسبي براي سازگاري دستگاه گوارشتونه, چون هضم راحتي داره.
شويد رو بيشتر براي تهيه شويد پلو، باقلا پلو، سالاد سيب‌زميني، انواع سوپ، سس و خوراكي دريايي مصرف مي كنن. براي ساخت سس هاي خوش طعم مي تونين چند ساقه شويد رو همراه با يك پيمانه سركه، روغن زيتون، نمك و فلفل‌ سياه مخلوط كرده و روي انواع سالاد استفاده كنين.
نعناع يا نعنا خشك
نعناع جزو پرمصرف‌ترين و پرطرفدارترين سبزي‌هاست كه انواع مختلفي هم داره. در اين ميان نعناع فلفلي معروف‌ترين نوع اون به شمار مياد؛ اين گياه رشد سريعي داشته و به‌راحتي در خانه و گلخانه هاي كوچك قابل پرورشه.
موارد مصرف نعناع خشك
از نعناع معمولاً در ساخت آدامس تا انواع نوشيدني سرد، شيريني، سالاد ميوه و انواع خوراك استفاده مي كنن. اگه اين سبزي رو در سركه بخوابونين، طعم خوبي پيدا مي كنه. اين سبزي رو در خيلي از خورش‌هاي ايراني استفاده مي كنن و از گذشته تا الان به عنوان همراه هميشگي ماست و خيار نام برده شده است.
نعناع رو از گذشته براي طعم دادن به دوغ، ماست و خيار، تزئين انواع غذاها، كباب ها تهيه انواع نوشيدني، سالاد و شربت هاي متنوع به كار مي برند.
پونه كوهي يا اورگانو خشك
اورگانو كه نام ديگه ي اون همون پونه ي‌كوهيه در ايران بيشتر نوع خشك اون رو در عطاري‌ها مي شه ديد، البته در نقاط كمي از ايران مي شه تازه ي اون رو پيدا كرد و اگه بذر اون رو داشته باشين مي‌تونين خيلي راحت اون رو در خونه پرورش داد.
موارد مصرف پونه كوهي خشك
اين سبزي بيشتر در آشپزي و تهيه ي غذاهاي ايتاليايي كاربرد داره؛ پونه كوهي در تهيه ي انواع سس گوجه‌فرنگي و سرو خوراك پاستا استفاده مي‌شه. مي تونين اون رو با بادمجون و غذاهاي پنيري هم مصرف كنين. پونه رو براي تهيه سالاد، خوش طعم كردن گوشت، مرغ، ماهي و همچنين تهيه ماست و دوغ، دمنوش و چاي و انواع شربت به كار مي برند.
برگ بو خشك
برگ‌بو درختي هميشه سبزه كه داراي برگ‌هاي معطر و خوشبوئه. در ايران متاسفانه فقط مي تونين نوع خشك اين گياه رو تهيه كنين.
موارد مصرف برگ بو خشك
برگ بو رو در انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها مي ريزن و از عطر خوش اون استفاده مي كنن. براي درست كردن خوراك زبان، ژيگو، سيراب شيردان، كله‌پاچه و آب قلم مي تونه نقش اساسي داشته و بوي زهم گوشت رو بگيره.
جعفري خشك
جعفري گياهي خوشبو و ۲ ساله ست كه ارتفاعي در حدود ۶۰ سانتي‌متر داره؛ تازه ي اين گياه در همه ي فصل هاي سال در دسترسه و خودتون هم مي تونين اون رو در خونه پرورش بدين.
موارد مصرف جعفري خشك
در تمام دنيا جعفري يكي از پر مصرف‌ترين سبزيجات محسوب مي شه؛ اين سبزي جايگزيني عالي براي اكثر سبزي‌ها به شمار مياد. برگ هاي تازه ي اين سبزي در تزئين انواع غذاها به كار برده مي شه.
همچنين در تهيه انواع سالاد، سس‌هاي دريايي، غذاهاي داراي سبزيجات و املت‌ها رو مي شه با اين سبزي خوش طعم كرد. همچنين در رستوران ها براي تزيين غذاهاي كبابي از تركيبي از نعناع و جعفري استفاده مي كنند. براي خوش طعم تر شدن سوپ و انواع ترشيجات از جعفري استفاده مي كنند. از اين سبزي آب هم گرفته مي شه كه خواص فراواني داره.
شنبليله خشك
شنبليله گياهي با نام علمي Trigonella foenum-graecum است. ارتفاع اين گياه به ۶۰ تا ۹۰ سانتي‌متر مي‌رسه. شنبليله داراي برگ‌هاي سبز و كوچكي بوده و گل‌هاي سفيد اون داراي غلافيه كه تخم‌هاي كوچك و قهوه‌اي گياه در اون قرار دارند. از خواص بي‌شمار شنبليله مي‌توان به رفع كم خوني، درمان بي‌مزگي دهان، پايين آوردن تب،‌ رفع شوره‌ سر، درمان اختلالات گوارشي، سوءهاضمه، بيماري هاي تنفسي، درمان زخم دهان، گلودرد، ديابت، درمان التهاب، درمان زخم و درمان بي خوابي اشاره كرد.
موارد مصرف شنبليله خشك
برگ‌هاي گياه شنبليله رو هم به صورت تازه و هم خشك استفاده مي كنند. تخم يا بذر شنبليله هم مصرف خوراكي داشته و به عنوان چاشني غذا در سوپ و برخي از غذاهاي خورشي استفاده مي‌شه. تخم شنبليله به عنوان ادويه و طعم‌دهنده در بسياري از غذاهاي كشورهاي آسيايي استفاده مي‌شه. مي‌تونين پودر تخم شنبليله يا سبزي خشك اون رو در انواع سوپ، خورش و پاستا بريزين.
براي تهيه قورمه سبزي و تعدادي از خورشت ها هم شنبليله استفاده مي شه، البته اگر شنبليله به ميزان مناسب استفاده نشه ممكنه قورمه سبزي و غذاهاي ديگه رو تلخ بكنه. همچنين از برگ‌هاي تازه‌ي گياه شنبليله در سبزي خوردن استفاده مي كنند. از پودر تخم شنبليله و همچنين سبزي خشك اون مي‌تونين يك نوع دمنوش يا چاي خوشمزه و انرژي‌زا درست كنين.
مرزه خشك
مرزه يكي از سبزي هاي موجود درخانواده نعناع است، اين سبزي شباهت زيادي به ترخون داره و براي اينكه با ترخون اشتباه گرفته نشه مي تونين به برگ و گل هاي اين دو گياه دقت كنين، مرزه گياهي يك ساله با برگ هاي صاف و گل هاي كوچكه گياه داراي برگ هاي زياد و طعم فلفلي ماننده. استفاده از مرزه به عنوان يك داروي طبيعي به گذشته هاي دور بر مي گرده. اين سبزي مي تونه طيف وسيعي از مشكلات، از جمله مشكلات پوستي، عفونت ها و مشكلات گوارشي رو درمان بكنه.
موارد مصرف مرزه خشك
مرزه رو بيشتر به عنوان سبزي خشك و ادويه در غذاهايي مانند كالباس، گوشت و مرغ مي ريزن و از طعم و مزه اون لذت مي برند. همچنين اضافه كردن اين سبزي به خوراك هاي داراي لوبيا، به جلوگيري از نفخ شكم كمك مي كنه و عطر و طعم خوبي بهشون مي ده. همچنين اين سبزي رو براي تهيه انواع سالاد به كار مي برند كه رايحه ي خوبي ايجاد مي كنه.
براي كاربرد غذايي، بهتره گياه يا سبزي خشك شنبليله رو در انتهاي پخت و پز اضافه كنين تا هنگام گرم كردن عطر و طعم و مزاياي سلامتي اون از بين نره. گياه مرزه يكي از خوشمزه ترين سبزي ها براي تهيه دمنوش و چاي هم هست.
تره خشك
تره يكي از سبزيجات متعلق خانواده پياز، پيازچه و سير به شمار مياد. اين گياه داراي ساقه هاي سبز تيره و شبيه به پيازچه است، تره طعم بسيار ملايم و كمي شيرين و بافتي خامه اي داره. از لحاظ كالري، جزو سبزيجات كم كالريه كه مي تونه به كاهش وزن كم بكنه. تره همچنين شباهت زيادي با ساقه هاي پيازچه داره با اين تفاوت كه تره مثل پيازچه ريشه يا پياز نداره و تنها به صورت ساقه است.
موارد مصرف تره خشك
سبزي تره رو معمولاً هم به صورت تازه و هم به صورت خشك براي تهيه سوپ، كوكوي تره، املت تره، انواع خورشت، مرغ بريان، خوراك سيب زميني، سالادهاي مختلف از جمله سالاد سيب زميني و … استفاده مي كنند. همچنين اين سبزي رو به صورت خشك شده به عنوان طعم دهنده به انواع كباب و خورشت هاي متنوع اضافه مي كنند.
اسفناج خشك
اسفناج يا اسپناخ با نام علمي Spinacia oleracea، گياهي يك سال زي، از تيره دولپه اي ها، گياهي گلدار با ساقه و برگ‌هاي نرم و لطيف است. اين گياه در اصل بومي آسياي مركزي و غرب آسيا به شمار مي ره. اين گياه از سبزيجات برگ دار بوده و مي توان اون رو به صورت خام يا پخته مصرف كرد. ارتفاع اين گياه تا ۳۰ سانتي‌متر رسيده و داراي برگ‌هايي با اندازه‌ها و شكل‌هايي مختلف است.
موارد مصرف اسفناج خشك
در ايران اسفناج رو براي تهيه غذاهايي مانند املت، مخلوط گوشت و سبزيجات، تهيه لازانيا، ساندويچ هاي مختلف، تهيه سالاد، طعم دار كردن انواع سس، تهيه بوراني ماست و اسفناج، سوپ، انواع اسنك استفاده كرده و گاهي از اين سبزي خورشتي به نام خورشت اسفناج هم درست مي كنند كه خيلي خوشمزه است.
قيمت سبزي خشك خانگي | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت شويد خشك فله-يك كيلو سبزي تازه چقدر سبزي خشك ميدهد-قيمت سبزيجات خشك فله-قيمت شويد خشك كيلويي مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 424 بازدید دیروز 508 بازدید کل 587765

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .